Παρασκευή, Μαΐου 03, 2013

Τεχνολογικά μέσα και εκπαίδευση


Αν και δεν είμαι πολύ υπέρ της χρήσης των τεχνολογικών μέσων - διότι, ως γνωστόν, οδηγεί σε κατάχρηση - γνώμη μου είναι πως στην εκπαίδευση πρέπει να ενταχθούν και η χρήση τους να είναι συστηματική. Πως μπορεί, βέβαια, να γίνει κάτι τέτοιο απ' τη στιγμή που το σχολείο στη βάση του βρίσκεται υπό κατάρρευση, όπως και γενικότερα το σύστημα! Σε κάθε σχολείο να βρίσκονται το πολύ 2 βιντεοπροβολείς/διαδραστικοί πίνακες και ποιος να πρωτό-προλάβει να τους αξιοποιήσει και κάθε πόσο με τον περιορισμένο χρόνο που διατίθεται και την απεριόριστη ύλη που επείγει;!


Παρόλα αυτά, θεωρώ πως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να κάνουμε τους μαθητές ν' αγαπήσουν το μάθημα. Ο ήχος και η εικόνα αποσπούν τέλεια την προσοχή του μαθητή από ενδεχόμενες/επερχόμενες φασαρίες στην αίθουσα και απ' την αφηρημάδα. Ακόμα και μια παρουσίαση με power point κάνει θαύματα (αρκεί όμως να δείχνει ότι είναι δουλεμένη, γιατί πως μπορούμε ν' απαιτούμε απ' τους μαθητές να κοιτούν κάτι πρόχειρο και κακοδουλεμένο που δείχνει ότι και εμείς οι ίδιοι βαριόμασταν όταν το φτιάχναμε;!).

Ακούω συναδέλφους να λένε: "εμείς δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ξέρουμε power point και να πρέπει να δείχνουμε στα παιδιά όταν μας ρωτούν, είμαστε καθηγητές φιλολογίας και όχι πληροφορικής". Εγώ πάλι πιστεύω ότι με καλή διάθεση όλα γίνονται! Ο μαθητής είναι το κέντρο του εκπαιδευτικού, η συνολική εικόνα που δίνει η τάξη και το καλό αποτέλεσμα, είναι η (αντ)αμοιβή του!

Μεγαλώνοντας ξεχνάμε πως κάποτε ήμασταν κι εμείς σ' εκείνα τα θρανία και το μυαλό μας ήταν αλλού και ευχόμασταν οι καθηγητές μας να μπορούσαν να είναι πιο κοντά σ' αυτά που μας απασχολούν και δυσανασχετούσαμε και αντιγράφαμε... (αυτό ειδικά το παρά-ξεχνάμε!). 

Εδώ είναι ένα βιντεάκι που έχω φτιάξει για μικρούς και μεγάλους σχετικά με τα πιο συχνά λάθη που κάνουμε σε γραπτό και προφορικό λόγο, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της έκθεσης (παραγωγή γραπτού λόγου).




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Η φωτογραφία μου
Θεσσαλονίκη
Είμαι φιλόλογος -πρόσφατα ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στην Πολιτική Ιστορία (ΑΠΘ). Στα ενδιαφέροντα μου ανήκει η μελέτη της γλώσσας, η θεωρία της λογοτεχνίας και η παγκόσμια ιστορία. Προσπαθώ να μεταδώσω το πάθος μου για τη φιλολογία και την ελληνική γλώσσα στους μαθητές, Έλληνες και ξένους, ενώ παράλληλα ασχολούμαι με την έρευνα, αναλαμβάνω μεταφράσεις, όπως και την επιμέλεια βιβλίων. Mπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω της παρακάτω φόρμας, τοποθετώντας τα στοιχεία σας. Τα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.

Φόρμα επικοινωνίας:

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *