Δευτέρα, Μαρτίου 21, 2016

Για μια Μούσα..

Από τα αγαπημένα μου μαθήματα, όταν ήμουν μαθήτρια, ήταν η λογοτεχνία/κείμενα.. Θυμάμαι με τι λαχτάρα έπαιρνα αυτό το βιβλίο από μικρή, μαζί με και κάτι ανθολόγια τότε, καινούργια και καθαρά όπως ήταν τα έδινα στον πατέρα μου να τα "ντύσει" και μετά χαιρόμουν τόσο με το γυαλιστερό τους εξώφυλλο και χανόμουν στο ξεφύλλισμά τους.. Τα πρόσεχα δε, σαν κάτι ιδιαίτερα πολύτιμο και τα βράδια, πριν κοιμηθώ, διάβαζα μερικές σελίδες. 




Αυτό συνεχίστηκε σε όλη τη διάρκεια των μαθητικών μου χρόνων. Στην τρίτη λυκείου και τις πανελλήνιες, πολλοί από τους συμμαθητές μου είχαν πλέον αγανακτήσει μετά από τόσο διάβασμα και άλλη τόση παπαγαλία και είχαν βαρεθεί την εξεταστέα ύλη, μετά τις πανελλήνιες πολλοί δεν ήθελαν καν ν' ακούν γι αυτά! Κι όμως εκεί μέσα είχε μερικά διαμαντάκια.. Κάποια ακόμα και σήμερα συνοδεύουν τις σκέψεις και την καθημερινότητά μου, όπως ο τόσο ωραία στο πνεύμα του ρομαντισμού Κρητικός και φυσικά το γλυκά μελαγχολικό Κονιάκ μηδέν αστέρων! Τα διάβαζα και τα διάβαζα.. τα είχα μάθει σχεδόν απέξω. Άλλα τόσα διαμαντάκια, βέβαια, έμεναν εκτός των σχολικών βιβλίων. Έμαθα μερικά απ' αυτά στα φοιτητικά μου χρόνια και από τότε μπορώ να πω πως έχω μερικά πιο "αγαπημένα". 

Όπως αυτό εδώ..


Όλα όσα ζήσαμε,
όλα όσα αγαπήσαμε,
όλα όσα είπαμε δικά μας,
θα επαναλαμβάνουνται στην απουσία μας
μ’ άλλους να τα ζουν,
άλλους να τ’ αγαπούν,
άλλους να τα λεν δικά τους.

* "Στιγμές", Κώστας Μόντης, Ανδρέας Χριστοφίδης, Κυπριακή Ανθολογία, 1965.
 
Παγκόσμια ημέρα ποίησης σήμερα, μα δεν πρέπει να περιοριζόμαστε σε τέτοιες υπενθυμίσεις! Όταν ήμουν φοιτήτρια, μια καθηγήτριά μου μας έλεγε πως ξεκινά κάθε της μέρα με λίγη ποίηση (και συνήθως με λίγο Καβάφη!). Αυτό έλεγε ήταν το μυστικό της για μια καλή μέρα. Και νομίζω είχε δίκιο. Είναι το μυστικό για μια καλή ζωή, δηλαδή αγαθή και ενάρετη. Μα το αποτυπώνει πιο όμορφα ο Γκαίτε:

"O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν' ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό..."





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Η φωτογραφία μου
Θεσσαλονίκη
Φιλόλογος και Υποψήφια Διδάκτωρ Πολιτικών Επιστημών (ΑΠΘ). Ερευνητικά ενδιαφέροντα: γλώσσα, πολιτική και εξουσία, σεξιστικός λόγος, μελέτη του φύλου, πολιτικές γυναικείας χειραφέτησης, κοινωνική φιλοσοφία και κοινωνικά κινήματα. Παράλληλα με τη διδασκαλία και την έρευνα, επιμελούμαι βιβλία. Mπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω της παρακάτω φόρμας, τοποθετώντας τα στοιχεία σας. Τα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.

Φόρμα επικοινωνίας:

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *